Tuesday, July 10, 2018

ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු


ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු ,



 "ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය" යන යෙදුම 19 වන සියවසේ හෝ ඊට පෙරාතුව නිර්මාණය වු අතර ජනමාධ්‍ය නව්‍යකරණයන් විසින් ගෙන එන ලද ප්‍රධාන සංස්කෘතික හා සමාජ වෙනස්කම් වලින් පසු දෙවන ලෝක යුද්ධයේ අවසානයෙන් ජනප්‍රිය සංස්කෘතියේ අර්ථය මහා ජන සංස්කෘතිය, මාධ්‍ය සංස්කෘතිය, අනුරූප සංස්කෘතිය, පාරිභෝගික සංස්කෘතිය සහ සංස්කෘතිය සඳහා එක් වන්නයට විය. එක්සත් ජනපදයේ සමාජ හා සංස්කෘතික වෙනස්කම් මෙන්ම වෙනත් බටහිර රටවල් සම්බන්ධයෙන් මෙය ව්‍යාප්ත විමට පුරෝගාමි විය.ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය හෝ පොප් සංස්කෘතිය යනු 20 වන ශතවර්ෂයේ මැද භාගයේ සිට 20 වන සියවසේ දක්වා නැඟී එන ගෝලීය ප්‍රධාන ප්‍රවාහයට අයත් සංස්කෘතිය ආකල්ප,අදහස්, රූප, දෘෂ්ටිකෝණය සහ අනෙකුත් සංසිද්ධීන් ය. 21 වන සියවස ජනමාධ්‍ය මගින් දැඩිව බලපාන පද අතර විවිධ අදහස් එකතුවිමෙන් සමාජයේ එදිනෙදා ජීවිතයට බලපෑම් කරයි. ජනප්‍රිය පොප් සංස්කෘතික කාණ්ඩ ලෙස: විනෝදාස්වාදය (චිත්‍රපට, සංගීතය, රූපවාහිනී සහ වීඩියෝ ක්‍රිඩා) ප්‍රවෘත්ති,දේශපාලනය, විලාසිතා / ඇඳුම්, තාක්ෂණය හදුනා ගත හැකිය. ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය තුළ යම් යම් දෑ සඳහා පුද්ගලයන්ගේ ආකල්ප වලට බලපෑම් කිරීමේ ක්‍රමයක් ඇත.
                                              සාම්ප්‍රදායික ජනශ්‍රැතිකාංග පදනම් කරගත් අනුවර්තනයන් ජනප්‍රිය සංස්කෘතියේ මූලාශ්‍රයන් වේ. ජනමාධ්‍ය හරහා මිස කට වචනයෙන් ප්‍රචාරය කිරීම මෙහි ක්‍රමවේදය නොවේ. 1990 ගණන්වල සිට අන්තර්ජාලය පුළුල් ලෙස භාවිත කිරීමත් සමඟ ජනමාධ්ය තුළින් විවිධ සංස්කෘතිකාංග අනෙක් සමාජ වලට එක් වන්නට විය. ජනප්‍රිය සංස්කෘතියේ ජන සංස්කෘතියේ අංගය වාණිජමය අංගයක් සමග දැඩි ලෙස බලපානු ලබයි. මහජනතාවට තමන්ගේ රුචිකත්වයන් ඇති අතර එය සෑම විටම විකුණන සෑම සංස්කෘතියකටම හෝ උප සංස්කෘතිමය භාණ්ඩයක් වැලඳිය නොහැකිය. එපමණක් නොව, වානිජ සංස්කෘතියේ නිෂ්පාදන පිළිබඳ විශ්වාසයන් සහ අදහස් වචනවලින් ප්‍රකාශයට පත් කර ඇති අතර, ජනප්‍රියත්වය අනුව එම ක්‍රියාවලිය වෙනස් වේ.

                                                    ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු ලෝකයා විසින් බෙදා ගත් ක්‍රියාදාමයක් සහ විශ්වාසයන් සමූහයක් වේ.ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය වාණිජමය නිෂ්පාදනයක් හා බැදෙන අතර ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු ජනමාධ්‍ය මගින් සමාජ ගත කරන භාණ්ඩ , සේවා හා ඒ හා බදුණු චර්යාවන් එක් වීමෙන් සෑදුනු සමාජ සස්කෘතික ස්වරූපයකි.ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු එක් අතකින් භාණ්ඩ හා සේවා නිෂ්පාදනයක් ද,තවත් අතකින් ජනමාධ්‍ය ද,තවත් පැත්තකින් පාරිභෝගික ජනතාව ද එක්වීමෙන් සෑදුනු ක්‍රියාවලියකි.බහුජන සංස්කෘතිය උපරිම තලය ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යි.සන්නිවේදන තාක්ෂණයේ සබැදි සංස්කෘතියක් වන අතරම ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය නිරමාණයට වඩා නිෂ්පාදනයක් ය.ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය අතරිත්තයක් සහිත වුවක් හා ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය පහසුවෙන් පරිභෝජනය කළ හැක්කකි.

6 comments:

පෙම....

                                                    නෙතු අතර ඇති                                                     හදවතේ රැඳී  ...